Kısaca anlatılan büyük bir hikaye
Einhell nasıl Einhell oldu
Josef Thannhuber, 1960'ların başında amcası Hans Einhell'in Kurulum işini devraldığında, bir gün nasıl bir başarı hikayesi yazacağı hakkında hiçbir fikri yoktu.
Bugün, 55 yıldan fazla bir süre sonra, Einhell AG, Kendin Yap sektöründe küresel liderlerden biridir. Onlarca yıllık sıkı çalışma, yorulmak bilmeyen bağlılık ve iş öngörüsü karşılığını verdi.
1964-1967
Einhell işinde bir başarı hikayesinin başlangıcı
1964 yılında, o zamana kadar Landau an der Isar'da bir kurulum işinin sahibi olan Hans Einhell, yeğeni Josef Thannhuber'den şirketi devralmasını istedi. O zamanlar hiç kimse bunun ne gibi sonuçlar doğuracağını tahmin edemezdi. Josef aslında orada mesleğini öğrenmek ve daha fazla deneyim kazanmak amacıyla yurtdışına seyahat ediyordu. Gerçekten de, dinamik genç elektrik mühendisi, amcasının kırsal zanaat işini sürdürmekten çok farklı gelecek planları yapıyordu
Yine de sonunda ikna edilmesine izin verdi ve dinamizmi onu kısa sürede amcasının yerleşik kurulum işini gerçekten başlatan yeni fikirler, vizyonlar ve ürünler geliştirmeye yöneltti. Ve Josef Thannhuber, bugün hala devam eden hızlı başarı hikayesinin orijinal temelini böyle attı. Zaten küresel düşünen bir makine mühendisinin ileri görüşlülüğünü ortaya koyan en önemli kararlardan biri de akıllıca bir hamlede görülebilir: Firmada amcasının adını kullanmaya devam etti; bu ad, sonraki yarım yüzyıl boyunca bahçe ekipmanları ve elektrikli alet markaları arasında bir deyim haline gelecekti: Einhell.
1968-1985
Girişimci ruhla uluslararasılaşma
Yeniden yapılanma döneminin ilk başarılı yıllarında, şalt cihazları ve transformatörlerin üretimi, 3 fazlı ters çevirme anahtarlarına sahip ilk şantiye dağıtım kutuları ve kaynak ekipmanları, kablo makaraları ve küçük akü şarj cihazları için transformatörler gibi daha başarılı ürünlerin temeli olarak görüldü. Muhafaza büyük ölçüde komşu bir otomobil üreticisinden düşük maliyetle satın alınan hurda metalden yapılmıştı. Aletler ve transformatörlere ek olarak, ürün yelpazesi kısa sürede barbekü setleri gibi ev ve bahçe ekipmanlarıyla da genişletildi.
Hans Einhell GmbH, 1968'de bir yangının yeni üretim tesislerinin çoğunu yok etmesiyle ilk küçük aksiliği yaşadı. Ancak Josef Thannhuber yılmadı ve personelin ve kalifiye işçilerin özverisi sayesinde sadece 14 gün sonra üretime devam edebildi.
Uluslararasılaşmanın öncülerinden olan şirket, kısa süre sonra İspanya'da bir üretim tesisi açtı. Kurucusu ayrıca Asya'ya seyahat eden ve Asya pazarlarını daha fazla üretim tesisiyle geliştiren ilk Batılı iş adamlarından biriydi. Hong Kong, Japonya, Tayvan ve Tayland'daki bağlantılar, işletmeyi uluslararası bir üretim ve ticaret şirketine dönüştürmeyi amaçlayan ileriye dönük, uzun vadeli bir stratejinin temelini oluşturdu.
Şirket içindeki çeşitli görevlerde net bir farklılaşma sağlamak için Einhell GmbH, bundan sonra Hans Einhell, Inhaber Josef Thannhuber GmbH und Co KG ve üretim şirketi Hans Einhell GmbH olarak bilinen özel bir satış şirketine bölündü. Sonraki yıllarda şirket büyümeye devam etti, Avrupa genelindeki ana perakendecilere tedarik sağladı ve küçük pil şarj cihazlarında pazar lideri oldu.
1986-1989
İşletmenin uzun vadeli güvenliği için geleceğe yönelik keskin bir bakış
Josef Thannhuber 1964'te şirketi için mevcut yasal biçimi seçtiğinde, hiç kimse Hans Einhell GmbH'nin bu kadar hızlı büyüyeceğini öngöremezdi. 1980'lerde, şirketin kurulmasından yaklaşık 20 yıl sonra, artan cirosu, uluslararasılaşması ve pazar konumunun onu sınırlı sorumluluğa sahip bir aile işletmesi statüsünün ötesine taşıdığı giderek daha da belirginleşiyordu.
Artan küreselleşme ve buna bağlı olarak yatırım ihtiyaçlarındaki büyüme çağında, sürekli ilerleme için uygun yapılar bulunması gerekiyordu. Ve sürekli olarak ileri görüşlü bir birey olarak, şirketin kurucusu aynı zamanda işletmenin orta ve uzun vadeli güvenliği ve devam eden başarısı hakkında da çok düşünüyordu.
Bu düşünceler sonunda Einhell'i aile tarafından işletilen bir KOBİ'den uluslararası bir şirkete dönüştürdü. Borsaya açılma kararı 1987'de alındı ve uygulandı.
En azından şimdi, Einhell sadece rekabet edebilecek durumda olmayacak, aynı zamanda Alman şirketlerinin birinci ligine de girecekti.
1990-2003
21. yüzyıla başarılı bir başlangıç için iç ve küresel politik değişimler
Şirketin 25. yıl dönümü, Einhell AG'nin başarılı geleceğinde belirleyici bir rol oynayacak olan dünya tarihindeki bazı muazzam gelişmelere eşlik etti. Berlin Duvarı'nın yıkılması, hemen ardından gelen Almanya'nın yeniden birleşmesi, Sovyetler Birliği'nin çöküşü ve bununla birlikte gelen eski "Doğu Bloku"nun ekonomik yeniden yapılandırılması ve açılması, Alman ekonomisi için önemli kilometre taşlarıydı.
Ve elbette bunlar, Einhell için her zamanki hız ve tutarlılıkla kavranan yeni fırsatlar da açtı. Ancak 20. yüzyılın bu son on yılında bazı iç değişimler de kapıda bekliyordu: Josef Thannhuber, Yönetim Kurulu'ndan Denetim Kurulu'na geçti ve şirketin operasyonel yönetimini daha genç ellere verdi. Ve hemen hemen aynı zamanda, en başından beri orada olan bir dizi kıdemli çalışan hak edilmiş bir emeklilik aldı.
Yeni bir döneme ve 21. yüzyıla geçiş sorunsuz bir şekilde gerçekleşti, çünkü şirket iyi zamanlanmış ve dikkatlice düşünülmüş bir stratejiye dayanarak gelecek için doğru rotayı belirlemişti. Einhell 2004 yılında 40. yıl dönümünü kutladığında, Landau şirketi varlığının en iyi yıllık sonuçlarını yayınladı.
2004-2014
Uluslararasılaşma ve konsolidasyon - Einhell küresel bir grup haline geliyor
Şirket 40. yıl dönümünü kutladıktan sonra, Einhell'in başarı hikayesi her zamanki hızlı temposunda ilerledi. Ciro ve karlar artmaya devam etti, yeni yabancı iştirakler kuruldu ve yeni pazarlara açıldı. Sonra, tam da bu küresel büyüme döneminin ortasında, Lehman Brothers iflas etti ve her şey değişti. Lehmann Brothers Holding'in iflasının sonuçları büyük bir küresel mali krize neden oldu. Dünya çapındaki krediler neredeyse kurudu, devletler ve tüm ulus toplulukları kendilerini korumak için bir dizi önlem almak zorunda kaldı.
Einhell, ortaya çıkan mali ve ekonomik krizin zorluklarıyla geleneksel bir şekilde hızla yanıt vererek ve özellikle önleyici eylemlerde bulunarak başa çıktı. Yabancı iştirakler konsolide edildi ve daha sıkı bir yapıda organize edildi; daha da yüksek kalitede yeni ürünler geliştirildi ve daha yoğun bir temel ürün yelpazesine entegre edildi.
Daha kaliteli bir pazarlama kampanyası Einhell'i bir marka olarak yeniden konumlandırdı; ve Güney Amerika ve Avustralya'da daha fazla uluslararası pazar açıldı. Einhell'in organizasyonu ve yapısı da zamanla ilerledi ve çok sayıda yenilikçi yönetim süreci tanıtıldı.
Şirketin tarihinin beşinci on yılı sona ererken, yeni slogan yalnızca geçmişe uygulanmakla kalmadı, aynı zamanda geleceği yönetme stratejisini de ilan etti.
Grup bu yıl 50. yıl dönümünü kutluyor ve bu 50 yılın ardından hala güçlü bacaklara sahip olmakla kalmayıp, heyecan verici bir geleceğe pozitif enerjiyle bakmasını sağlayan ileri görüşlü bir kurumsal stratejiye sahip olduğu için haklı olarak gurur duyabilir.
2015-2018
Satış rekoru ve BMW i Motorsport ile ortaklık
Einhell, müşterilerinin özgürlük ve esneklik konusundaki büyük arzusunu erken fark etti ve 2015 yılında artık çok başarılı olan pil platformu Power X-Change'i tanıttı. Eskiden bir avuç cihaz olan pil sistemi artık aynı pille çalıştırılabilen 100'den fazla alet ve bahçe aletini içeriyor.
Bu adım karşılığını veriyor: Şirket 2017'de kendini yeniden konumlandırıyor ve güçlü bir güçlendirici olarak ilk kez 500 milyon avro sınırını aşıyor. 2018 yazında muhteşem bir kutlamayla bu rekor layıkıyla kutlandı.
Marka bilinirliğini ve marka imajını uluslararası alanda da daha da artırmak ve şirket için inovasyon ve pil teknolojisinin önemini vurgulamak amacıyla Einhell, 2018/2019 sezonu E Şampiyonası için ABB FIA Formula'da BMW i Motorsport'un yeni ana ortağı olarak gururla kendini tanıtıyor.
2019-2020
55 yıl Einhell ve "Einhell Welt" açılışı
Einhell Welt, şirketin 55. yıl dönümü için açılıyor. Çok yönlü ürün yelpazesi, tanıtım atölyeleri ve eğitim odaları için son teknoloji bir sergi salonuyla, 1700 m²'lik yeni bina, yoğun pratik testlerde Einhell'in ürün yeniliklerini kendilerine kanıtlamak isteyen gelecekteki ziyaretçiler için daha fazla alan sağlayacak. Ayrıca, aydınlık, açık ofis ve toplantı odaları, sahadaki giderek artan sayıdaki çalışana esnek ve işlevler arası çalışma için yeni bir alan sağlıyor.
Giderek dijitalleşen bir dünyanın artan taleplerini daha iyi karşılamak için Einhell, 2019'da Grubun dijital organizasyonunun strateji alanına daha da fazla önem vermeye karar verdi. Dr. Christoph Urban, 01.07.2019 tarihinde BT ve Dijitalleştirme Yönetim Kurulu'na atandı ve grubun yeni bölümü Dijital Organizasyon'dan ve uluslararası hizmet yapılarının daha da geliştirilmesinden ve genişletilmesinden sorumlu.
2021-2024
Yeni yüksek raflı depo, yeni ortaklar ve yeni bir satış rekoru
Einhell, Ağustos 2021'de FC Bayern Münih'in "Resmi Ev ve Bahçe Uzmanı" oldu. Yüksek performanslı alet ve bahçe aleti üreticisi, Alman rekortmen şampiyonuyla buluştu. Kasım 2021'de Landau an der Isar'daki merkeze bir bina daha eklendi: 2,3 milyona kadar ürünü depolayabilen 43 metre yüksekliğinde yüksek raflı bir depo. Yükselen hammadde fiyatları ve genel olarak bozulan tedarik zincirleriyle devam eden ekonomik koşullara rağmen, Einhell Germany AG hala çift haneli büyüme yolunda. Şirket, 2022'de ilk kez bir milyar avroluk satış sınırını geçecek.
Einhell, Ocak 2023'te Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı'nın "Resmi Alet Uzmanı" olarak motor sporlarının birinci sınıfına giriyor. Power X-Change platformundaki pille çalışan aletlerin sayısı bu yıl 300'ün üzerine çıktı.
2024 yılında bir başka yıldönümünü daha kutladı: Einhell 60 yaşında!